Marketingová apokalypsa

Veľké nežné štrnganie mimo iného nám doprialo búdkovú kultúru a marketingové šialenstvo. Búdkový predaj vďaka zostatku zdravého rozumu zákazníkov väčšinou zanikol, skoro tak rýchlo ako vznikol. Záujemcovia majú možnosť znovu kupovať šmejdy z juhovýchodnej Ázia aj v tzv. kamenných obchodoch.

Naproti tomu marketingová pohroma sa zdá byť nesmrteľnou. Samochváliaci sa marketingový poradca hravo presvedčí podnikateľa, že jeho pričinením sa tápajúce podnikanie zmení na zlatú baňu. Vie to prakticky a presvedčivo zdokumentovať krásnymi farebnými grafmi, tabuľkami a prezentáciami.

Vďaka tomu je problém vedľa ciest uvidieť dopravné značenie medzi hustým lesom reklamných tabúľ. Síce na jednom mieste partia majstrov pomocou karbobrúsky odstraňuje načierno postavené, o niekoľko kilometrov ďalej druhá partia nabielo stavia nové. Funguje to skoro ako kolobeh vody v prírode.

Aby sa ani nevlastniči smraďákov necítili uškodení, marketingári majú aj letáky a hromadné oznamovacie prostriedky.

Letáky sa najnovšie nehádžu do poštových schránok, asi preto, aby sa dali naraz vyniesť do kontajnera, najvhodnejšie do triedeného odpadu.

Vynikajúcim prostriedkom marketingu je televízia. Niektoré rebelantské však ešte stále dávajú medzi vynikajúce, nápadité, plodné reklamné šoty aj úryvky nejakých nudných programov.

Dobrý kupujúci ide do obchodu tlačiac pred sebou fúrik zákazníckych kariet, veď čo keby išiel aj do iného obchodu. Zákaznícka karta sa vybavuje s vidinou ohromnej úspory pri nákupe. Vôbec nie je vhodné premýšľať nad tým, na čo obchodník využíva údaje získané pri vydaní karty a pri každom nákupe s kartou.

Dobrý marketingový poradca vie, že kupujúceho treba zmiasť a zamestnancov obchodu treba počas pracovnej doby plne využiť. Tovar v obchode sa musí čím častejšie premiestniť na iné miesto, aby sa kupujúci cítil ako Kolumbus objavujúci Indiu. Aspoň raz týždenne treba spraviť novú akciu spojenú s výmenou cenoviek. Vôbec nevadí, že zamestnanci preto nemajú čas vyložiť to, čo by si kupujúci želal. Však keď tam už raz je, niečo si asi kúpi.

Keď sa kupujúci nudí, môže si prezerať Maťka a Kubka, ako robia reklamu nejakej akcii, aktuálnej pred mesiacom. Tiež milo prekvapí obrovský nápis „súťaž“ alebo „výhra“ na tovare, aj keď podľa drobných písmeniek to bolo aktuálne už dávno. Nevadí, však aj staršie obaly treba využiť a klamlivou reklamou sa aj tak nikto v dvojkrížovom trojkopčí, vzhľadom na aktuálnejšie záležitosti, nezaoberá.

Zaujímavé je, že o reklamných akciách typu „ak čakáte v rade pred pokladňou viac ako päť minút, odrátame z ceny vášho nákupu päť euro“ alebo „ak nájdete na polici výrobok s uplynutou lehotou spotreby dostanete taký istý s platnou lehotou spotreby zadarmo“ pokladníčky obyčajne nič nevedia a kupujúceho posielajú za vedúcim, s predpokladom, že kupujúci prišiel len nakúpiť a obyčajne nemá čas niekoho zháňať a znovu vysvetľovať o čo ide.

Vždy ma poteší, keď sa ma pokladníčka v obchode, kam chodím skoro každodenne už roky, opýta, či mám ich kartu. Obyčajne s úsmevom odpoviem, že ešte stále nie. Niektoré slušnejšie, trvalejšie pokladníčky prosia o prepáčenie s tým, že to majú nariadené, a zdá sa, že veľký brat ich sleduje, ako nariadenia plnia.

A tak nám, neobdivujúcim výdobytky marketingu neostáva nič iné, len čakať kedy z Pezinka utečie nejaký marketingový expert, píliaci si pod sebou konár, a presvedčí podnikateľa, že kupujúceho zaujíma v prvom rade cena a nie marketingový cirkus. Zníženie nákladov na marketing môže aj výraznejšie znížiť celkové náklady. Naše čakanie však asi bude márne, lebo „kto chce s vlkmi žiť, musí s nimi vyť“. Ale to je už iná oblasť činnosti priateľov priateľov.

Bezpečnostná rada štátu

15.05.2025

Dnes bude mimoriadne zasadať Bezpečnostná rada štátu. Podľa pána predsedu vlády sa musí zmeniť atmosféra, lebo sa tu pozabíjame. Cieľ je krásny, len neviem, kto by podľa neho mal zmeniť atmosféru. Za seba môžem zodpovedne povedať, že so žiadnymi spoluobčanmi zatiaľ nemám žiadne väčšie, dokonca ani žabo-myšie spory, ktoré by mali vyústiť do nejakých nezmyselných [...]

Dôchodcovský zverinec

10.05.2025

Piate nástupište hlavnej stanice hlavného mesta. Ľudia čakajú netrpezlivo na pristavenie osobného vlaku do Komárna. Konečne. Dvere sa však ešte neotvárajú. Skupinka dôchodcov, ako holúbky na bidle, okamžite zaujme strategickú polohu pred zatiaľ zablokovanými dverami, aby im nič neušlo, a pokračujú v družnej debate, nevšímajúc si, že medzitým rušňovodič už dvere [...]

O vetroch

06.05.2025

Nedávno sa v tlači objavila bombastická správa o revolučnom rozhodnutí železníc krajiny tulipánov. Vraj všetky elektrické vlaky osobnej dopravy budú v budúcnosti napájané výlučne elektrikou z veterných elektrární. Keď nebude doma dostatočne fúkať, vraj dovezú veternú elektriku zo severnejších krajín, a keď ich bezveterné počasie k tomu dotlačí, tak aj zo [...]

heslo, password, hacker, prihlasovanie, údaje, formulár, bezpečnosť

Západné tajné služby spoločne varujú pred ruskou rozviedkou: Sleduje logistické a technologické firmy, 'napichli' kamery aj na Slovensku

21.05.2025 20:18

Západné tajné služby vydali varovanie pred ruskými kybernetickými útokmi proti spoločnostiam zapojeným do pomoci Ukrajine.

štvorylka, Zvolen

Historický tanec vyvolal v centre Zvolena ošiaľ. Stovky mladých aj seniorov pri ňom vytvorili neskutočnú náladu

21.05.2025 20:00

Štvorylka, či zastarano kvadrila, ovládla zvolenské námestie. Jej čaro si naplno užili stovky ľudí.

petr pavel

Pavel: Ak summit NATO prinesie zhodu na zvýšení výdavkov k 5 % HDP, ČR to podporí

21.05.2025 16:00

Rutte označil Česko za silného podporovateľa Ukrajiny.

Andrej Danko, SNS,

Blanár podporil protiruské sankcie, SNS sa voči tomu búri. Danko vyzval Fica, aby konal

21.05.2025 16:00

Protiruské poškodzujú Európsku úniu, tvrdí Danko.

rojko

O rojkoch, snívaní, prírode a iných drobnostiach

Štatistiky blogu

Počet článkov: 321
Celková čítanosť: 1514230x
Priemerná čítanosť článkov: 4717x

Autor blogu

Kategórie