Marketingová apokalypsa

Veľké nežné štrnganie mimo iného nám doprialo búdkovú kultúru a marketingové šialenstvo. Búdkový predaj vďaka zostatku zdravého rozumu zákazníkov väčšinou zanikol, skoro tak rýchlo ako vznikol. Záujemcovia majú možnosť znovu kupovať šmejdy z juhovýchodnej Ázia aj v tzv. kamenných obchodoch.

Naproti tomu marketingová pohroma sa zdá byť nesmrteľnou. Samochváliaci sa marketingový poradca hravo presvedčí podnikateľa, že jeho pričinením sa tápajúce podnikanie zmení na zlatú baňu. Vie to prakticky a presvedčivo zdokumentovať krásnymi farebnými grafmi, tabuľkami a prezentáciami.

Vďaka tomu je problém vedľa ciest uvidieť dopravné značenie medzi hustým lesom reklamných tabúľ. Síce na jednom mieste partia majstrov pomocou karbobrúsky odstraňuje načierno postavené, o niekoľko kilometrov ďalej druhá partia nabielo stavia nové. Funguje to skoro ako kolobeh vody v prírode.

Aby sa ani nevlastniči smraďákov necítili uškodení, marketingári majú aj letáky a hromadné oznamovacie prostriedky.

Letáky sa najnovšie nehádžu do poštových schránok, asi preto, aby sa dali naraz vyniesť do kontajnera, najvhodnejšie do triedeného odpadu.

Vynikajúcim prostriedkom marketingu je televízia. Niektoré rebelantské však ešte stále dávajú medzi vynikajúce, nápadité, plodné reklamné šoty aj úryvky nejakých nudných programov.

Dobrý kupujúci ide do obchodu tlačiac pred sebou fúrik zákazníckych kariet, veď čo keby išiel aj do iného obchodu. Zákaznícka karta sa vybavuje s vidinou ohromnej úspory pri nákupe. Vôbec nie je vhodné premýšľať nad tým, na čo obchodník využíva údaje získané pri vydaní karty a pri každom nákupe s kartou.

Dobrý marketingový poradca vie, že kupujúceho treba zmiasť a zamestnancov obchodu treba počas pracovnej doby plne využiť. Tovar v obchode sa musí čím častejšie premiestniť na iné miesto, aby sa kupujúci cítil ako Kolumbus objavujúci Indiu. Aspoň raz týždenne treba spraviť novú akciu spojenú s výmenou cenoviek. Vôbec nevadí, že zamestnanci preto nemajú čas vyložiť to, čo by si kupujúci želal. Však keď tam už raz je, niečo si asi kúpi.

Keď sa kupujúci nudí, môže si prezerať Maťka a Kubka, ako robia reklamu nejakej akcii, aktuálnej pred mesiacom. Tiež milo prekvapí obrovský nápis „súťaž“ alebo „výhra“ na tovare, aj keď podľa drobných písmeniek to bolo aktuálne už dávno. Nevadí, však aj staršie obaly treba využiť a klamlivou reklamou sa aj tak nikto v dvojkrížovom trojkopčí, vzhľadom na aktuálnejšie záležitosti, nezaoberá.

Zaujímavé je, že o reklamných akciách typu „ak čakáte v rade pred pokladňou viac ako päť minút, odrátame z ceny vášho nákupu päť euro“ alebo „ak nájdete na polici výrobok s uplynutou lehotou spotreby dostanete taký istý s platnou lehotou spotreby zadarmo“ pokladníčky obyčajne nič nevedia a kupujúceho posielajú za vedúcim, s predpokladom, že kupujúci prišiel len nakúpiť a obyčajne nemá čas niekoho zháňať a znovu vysvetľovať o čo ide.

Vždy ma poteší, keď sa ma pokladníčka v obchode, kam chodím skoro každodenne už roky, opýta, či mám ich kartu. Obyčajne s úsmevom odpoviem, že ešte stále nie. Niektoré slušnejšie, trvalejšie pokladníčky prosia o prepáčenie s tým, že to majú nariadené, a zdá sa, že veľký brat ich sleduje, ako nariadenia plnia.

A tak nám, neobdivujúcim výdobytky marketingu neostáva nič iné, len čakať kedy z Pezinka utečie nejaký marketingový expert, píliaci si pod sebou konár, a presvedčí podnikateľa, že kupujúceho zaujíma v prvom rade cena a nie marketingový cirkus. Zníženie nákladov na marketing môže aj výraznejšie znížiť celkové náklady. Naše čakanie však asi bude márne, lebo „kto chce s vlkmi žiť, musí s nimi vyť“. Ale to je už iná oblasť činnosti priateľov priateľov.

Územie vtáctva

03.09.2025

Vodohospodárska výstavba, štátny podnik, v rámci možno dobre myslenej samoreklamy osadil v blízkosti Jaroveckého ramena Dunaja nové informačné tabule týkajúce sa Chráneného vtáčieho územia Dunajské luhy. Chvályhodný čin, možno trochu oneskorený. Po prečítaní obsahu tabule a mysliac na dianie na danom území v nie tak dávnej minulosti však núti začať uvažovať, [...]

Závisť

30.08.2025

„Česi nakúpia nové superrýchle lokomotívy. Nám neostáva nič iné len závidieť.“ Píše bombastická správa v tlači, ktorej účel si vie predstaviť len jej autor. Asi spĺňa moderné požiadavky jeho nadriadených na zaujatie čitateľa za každú cenu, hoci aj diletantsky, bez potrebného pričuchnutia k predmetu správy. Vraj závideniavhodné rušne Siemens Vectron [...]

Zvolebnieva sa?

27.08.2025

Zdá sa, že áno. Keď inak nie, tak v mysliach neomylných straníckych predsedov, najmä tých, čo sú momentálne medzi psami štekajúcimi na všetko ignorujúcu karavánu, alebo tými, čo sa dočasne ocitli mimo dosahu vytúženého válova. Alebo si len páni predsedovia jednoducho spomenuli na nikdy nehynúce heslo „vždy pripravení“. Pán slobodný a solidárny predseda [...]

Ján Hrčka,

Mravec alebo Hrčka? Petržalku čakajú sledované voľby. K urnám sa pôjde aj v ďalších obciach

05.09.2025 16:09

V rámci volieb v Petržalke sa zároveň uskutoční pilotné testovanie digitálnych dokladov.

Mpox, opičie kiahne

WHO: Opičie kiahne už nie sú globálnou hrozbou, počet prípadov trvalo klesá

05.09.2025 15:57

V roku 2022 vypukla celosvetová epidémia, choroba sa šírila predovšetkým medzi mužmi.

medveď

TANAP varuje: V okolí Tatranskej Lesnej sa po zrážke s autom pohybuje medveď, môže byť agresívny

05.09.2025 15:45

Správa Tatranského národného parku návštevníkom i obyvateľom odporúča v najbližších dňoch zvážiť pohyb v širšom okolí Tatranskej Lesnej.

Pamaetnik sovietskej armade na Namesti osloboditelov v Kosiciach

Petíciu za zachovanie sovietskeho pamätníka podpísalo vyše 10-tisíc Košičanov

05.09.2025 15:30

Je to najväčšia fyzická petícia za posledných deväť rokov, uviedol predseda petičného výboru Alexander Riabov.

rojko

O rojkoch, snívaní, prírode a iných drobnostiach

Štatistiky blogu

Počet článkov: 347
Celková čítanosť: 1755706x
Priemerná čítanosť článkov: 5060x

Autor blogu

Kategórie