Založ si blog

Marketingová apokalypsa

Veľké nežné štrnganie mimo iného nám doprialo búdkovú kultúru a marketingové šialenstvo. Búdkový predaj vďaka zostatku zdravého rozumu zákazníkov väčšinou zanikol, skoro tak rýchlo ako vznikol. Záujemcovia majú možnosť znovu kupovať šmejdy z juhovýchodnej Ázia aj v tzv. kamenných obchodoch.

Naproti tomu marketingová pohroma sa zdá byť nesmrteľnou. Samochváliaci sa marketingový poradca hravo presvedčí podnikateľa, že jeho pričinením sa tápajúce podnikanie zmení na zlatú baňu. Vie to prakticky a presvedčivo zdokumentovať krásnymi farebnými grafmi, tabuľkami a prezentáciami.

Vďaka tomu je problém vedľa ciest uvidieť dopravné značenie medzi hustým lesom reklamných tabúľ. Síce na jednom mieste partia majstrov pomocou karbobrúsky odstraňuje načierno postavené, o niekoľko kilometrov ďalej druhá partia nabielo stavia nové. Funguje to skoro ako kolobeh vody v prírode.

Aby sa ani nevlastniči smraďákov necítili uškodení, marketingári majú aj letáky a hromadné oznamovacie prostriedky.

Letáky sa najnovšie nehádžu do poštových schránok, asi preto, aby sa dali naraz vyniesť do kontajnera, najvhodnejšie do triedeného odpadu.

Vynikajúcim prostriedkom marketingu je televízia. Niektoré rebelantské však ešte stále dávajú medzi vynikajúce, nápadité, plodné reklamné šoty aj úryvky nejakých nudných programov.

Dobrý kupujúci ide do obchodu tlačiac pred sebou fúrik zákazníckych kariet, veď čo keby išiel aj do iného obchodu. Zákaznícka karta sa vybavuje s vidinou ohromnej úspory pri nákupe. Vôbec nie je vhodné premýšľať nad tým, na čo obchodník využíva údaje získané pri vydaní karty a pri každom nákupe s kartou.

Dobrý marketingový poradca vie, že kupujúceho treba zmiasť a zamestnancov obchodu treba počas pracovnej doby plne využiť. Tovar v obchode sa musí čím častejšie premiestniť na iné miesto, aby sa kupujúci cítil ako Kolumbus objavujúci Indiu. Aspoň raz týždenne treba spraviť novú akciu spojenú s výmenou cenoviek. Vôbec nevadí, že zamestnanci preto nemajú čas vyložiť to, čo by si kupujúci želal. Však keď tam už raz je, niečo si asi kúpi.

Keď sa kupujúci nudí, môže si prezerať Maťka a Kubka, ako robia reklamu nejakej akcii, aktuálnej pred mesiacom. Tiež milo prekvapí obrovský nápis „súťaž“ alebo „výhra“ na tovare, aj keď podľa drobných písmeniek to bolo aktuálne už dávno. Nevadí, však aj staršie obaly treba využiť a klamlivou reklamou sa aj tak nikto v dvojkrížovom trojkopčí, vzhľadom na aktuálnejšie záležitosti, nezaoberá.

Zaujímavé je, že o reklamných akciách typu „ak čakáte v rade pred pokladňou viac ako päť minút, odrátame z ceny vášho nákupu päť euro“ alebo „ak nájdete na polici výrobok s uplynutou lehotou spotreby dostanete taký istý s platnou lehotou spotreby zadarmo“ pokladníčky obyčajne nič nevedia a kupujúceho posielajú za vedúcim, s predpokladom, že kupujúci prišiel len nakúpiť a obyčajne nemá čas niekoho zháňať a znovu vysvetľovať o čo ide.

Vždy ma poteší, keď sa ma pokladníčka v obchode, kam chodím skoro každodenne už roky, opýta, či mám ich kartu. Obyčajne s úsmevom odpoviem, že ešte stále nie. Niektoré slušnejšie, trvalejšie pokladníčky prosia o prepáčenie s tým, že to majú nariadené, a zdá sa, že veľký brat ich sleduje, ako nariadenia plnia.

A tak nám, neobdivujúcim výdobytky marketingu neostáva nič iné, len čakať kedy z Pezinka utečie nejaký marketingový expert, píliaci si pod sebou konár, a presvedčí podnikateľa, že kupujúceho zaujíma v prvom rade cena a nie marketingový cirkus. Zníženie nákladov na marketing môže aj výraznejšie znížiť celkové náklady. Naše čakanie však asi bude márne, lebo „kto chce s vlkmi žiť, musí s nimi vyť“. Ale to je už iná oblasť činnosti priateľov priateľov.

Ovládnutie

04.05.2024

Šípková Ruženka z paláca pionierov a mládeže sa neočakávane kriticky vyjadrila k spoločenskému dianiu v dvojkrížovom trojkopčí. Vyslovila myšlienku, „K demokracii nepatrí snaha o politické ovládnutie médií“. Zaujímavá myšlienka, zasluhujúca si malé zamyslenie. Naozaj v nejakej demokracii môže byť do určitej miery aktuálna. Pretrvávajúca totálna [...]

Skvosty prírody

28.04.2024

Korytnačka písmenková Vodný živočích s pôvodom z Ameriky. Prvé jedince sa v Európe zjavili začatím prvých plavieb do novoobjavenej Ameriky. Rýchlejším tempom sa začali vo voľnej prírode vyskytovať v minulom storočí. Pravdepodobne sa celkovým oteplením Zeme zlepšili podmienky na ich množenie. Nemalý podiel na raste ich počtu v prírode mali určite aj ohrdnuté [...]

Vyváženosť

25.04.2024

Pán predseda najvedúcejšej, najmúdrejšej, strany, nikto nevie kam smerujúcej, roní krokodílie slzy nad nevyváženosťou vysielania verejnoprávnych médií tak intenzívne, že pomaly ale iste prehluší plač predsedu najprogresívnejšej strany nad možným ohrozením pseudodemokracie a pseudoslobody v dvojkrížovom trojkopčí. Nechápem prečo? Podľa posledných vyšetrení na mňa [...]

obchvat

Tatranci uspeli. Projekt obchvatu Starého Smokovca stopli

06.05.2024 10:57

Tatranci spisovali proti projektu petíciu, podpísalo ju osemsto ľudí.

filipíny, juhočínske more

Filipíny chcú riešiť konflikty v Juhočínskom mori diplomatickou cestou

06.05.2024 10:22

Čína nasadila proti filipínskym plavidlám vodné delá. Filipínsky prezident uviedol, že útok nebudú opätovať.

Russia US Nuclear Treaty

Západ nás provokuje: Rusi nacvičujú odpálenie jadrových zbraní na hraniciach Ukrajiny, nariadil to Putin

06.05.2024 10:20, aktualizované: 10:51

Cvičenie nariadil prezident Vladimir Putin a zúčastnia sa na ňom najmä sily rozmiestnené blízko Ukrajiny.

suchoba

Podplácal Makóa. Suchoba sa zatiaľ väzeniu vyhol, musí však zaplatiť 90-tisíc eur

06.05.2024 10:20

Podnikateľ dostal za podplácanie peňažný trest.

rojko

O rojkoch, snívaní, prírode a iných drobnostiach

Štatistiky blogu

Počet článkov: 232
Celková čítanosť: 822999x
Priemerná čítanosť článkov: 3547x

Autor blogu

Kategórie