Založ si blog

Div sveta

Trochu aj vplyvom globálneho otepľovania som presvedčil rodinu, že najkrajšia a najlepšia letná dovolenka bude u našich severných susedov. Ako nocľaháreň sme si vybrali Gdaňsk, ktorý svojou osobitou architektúrou očarí asi každého. Je výborným východiskom aj pre jednodňové výlety do jeho okolia, každý si tam nájde niečo pre svoje gusto.

Aj počasie nám vyšlo výnimočne dobre, teploty počas celej dovolenky sa hýbali medzi tridsať a tridsaťtri stupňov, teplota inak nie veľmi teplého Baltského mora bola od dvadsať do dvadsaťštyri stupňov. Všetko ako v rozprávke. až kým sme sa nevybrali do ostatných dvoch častí slávneho trojmestia.

Doprava prímestským vlakom sa javila ako najvhodnejšia voľba.

Pri nástupe do poloprázdneho vlaku sa medzi dverami predo mnou z ničoho nič objavila asi dvojmetrová hora mäsa, ktorá sa prestala hýbať. Zo zadu sa na mňa tlačili ďalší, zdanlivo nastúpeniachtiví pseudocestujúci. Kým mi zaplo o čo sa vlastne jedná, už som darmo kontroloval zadné vrecko, peňaženka aj s nemalou čiastkou našich aj poľských peňazí, vyčlenených z domáceho rozpočtu na dvojtýždňovú dovolenku bola fuč.

Nevedel som, čo si počať, či plakať, alebo zúrivo niečo roztrieskať, dobrosrdečné poučovanie mojej lepšej polovičky, že toľko peňazí nosí pri sebe len blázon, koledujúci si o okradnutie, mi tiež nič na nálade nepridalo.

V zúfalstve som zostal stáť v predsieni vozňa, rozmýšľajúc, či niečo dokážem napraviť, a ako ďalej. Ešteže som nemal v peňaženke aj doklady, ako je to v súčasnosti moderné. Aspoň tie mi zostali, spolu s platobnou kartou, takže budúcnosť nezdala až taká bezvýchodisková.

Takto sa ukľudňujúc a utešujúc som si všimol ďalších troch mládencov stojacich v predsieni vozňa, nehovoriacich ani slovíčko, vymieňajúcich si nejaké informácie medzi sebou len mimikou.

Neviem vôbec prečo, ale nejak som si vytipoval jedného, čo mi najviac uhýbal zrakom, chvíľu som ho pozoroval, a potom v bezmocnom zúfalstve som naňho dosť neslušne hlasno zvolal „Ty máš moju peňaženku, dávaj ju naspäť.“

Až potom som začal rozmýšľať, aká bude jeho reakcia, ak som mu krivdil. No v tom nastal ôsmy div sveta, mladý pán si siahol do vlastného zadného vrecka, a vrátil mi moju peňaženku.

To mi spôsobilo ďalší k infarktu sa blížiaci stav. Nevedel som čo spraviť od radosti, či plakať, tancovať alebo sa pekne poďakovať tomu zločinnému dobrodincovi.

Medzitým všetci štyria chmataví mladí páni vyskočili z vagóna na perón a urýchlene sa vzdialili.

Mne už potom nikto nemusel hovoriť, aby som nosil u seba len nejaké rozumné množstvo peňazí. Zostala mi však asi naveky určitá nevedomá reakcia častej kontroly nedotknutosti môjho zadného vrecka a jeho kontrolné držanie v dave medzi väčším množstvom ľudí. Ktovie či sa toho niekedy ešte zbavím?

Tiež asi do smrti mi bude vŕtať hlavou, či ten mladý pán rozumel môjmu zvolaniu v našom jazyku, alebo som naozaj vyzeral natoľko zúfalý, že sa nado mnou jednoducho z ľútosti zmiloval.

Skvosty prírody

28.04.2024

Korytnačka písmenková Vodný živočích s pôvodom z Ameriky. Prvé jedince sa v Európe zjavili začatím prvých plavieb do novoobjavenej Ameriky. Rýchlejším tempom sa začali vo voľnej prírode vyskytovať v minulom storočí. Pravdepodobne sa celkovým oteplením Zeme zlepšili podmienky na ich množenie. Nemalý podiel na raste ich počtu v prírode mali určite aj ohrdnuté [...]

Vyváženosť

25.04.2024

Pán predseda najvedúcejšej, najmúdrejšej, strany, nikto nevie kam smerujúcej, roní krokodílie slzy nad nevyváženosťou vysielania verejnoprávnych médií tak intenzívne, že pomaly ale iste prehluší plač predsedu najprogresívnejšej strany nad možným ohrozením pseudodemokracie a pseudoslobody v dvojkrížovom trojkopčí. Nechápem prečo? Podľa posledných vyšetrení na mňa [...]

Obliekacie pravidlá

21.04.2024

Taká hanba. Nejakí nezodpovední turisti a turistky z dvojkrížového trojkopčia spôsobili nenapraviteľnú psychickú traumu najkultúrnejšej bývalej televíznej hlásateľke. Len si predstavte, na turistiku vo Venezii si obliekli obyčajné turistické odevy. Toto sa musí raz a navždy skončiť! Dámy, odteraz sa od vás očakáva výlučne kaderníctvom upravený účes, fasáda [...]

UA Vojak / UA Armáda / Bachmut / Doneck /

Macron: Keby Rusko prelomilo front, je možné vyslať na Ukrajinu vojakov

02.05.2024 13:01

Štáty NATO podľa neho najprv tiež vylučovali vyslanie tankov a lietadiel na Ukrajinu, neskôr ale zmenili názor.

Sýria, Maar an-Numán, nemocnica, lekári bez hraníc

Rusko zbombardovalo nemocnicu v Sýrii, obviňujú krajinu príbuzní obetí aj vyšetrovatelia OSN

02.05.2024 12:46

Vyšetrovatelia OSN Rusko niekoľkokrát obvinili z páchania vojnových zločinov v Sýrii.

Ján Mazák

Poslanci odvolali Majerníka a Mazáka z funkcií členov Súdnej rady SR

02.05.2024 12:38

Opozícia i odvolávaní členovia to namietali.

MZV: Premiér navštívil ministerstvo

Blanár: Naše členstvo v EÚ je pre krajinu úspešný príbeh. Na rozvoj sme dostali takmer 28 miliárd eur

02.05.2024 12:05

Slovensko podporuje vstup Ukrajiny do Únie, podľa Fica by mala vstúpiť hneď po splnení podmienok, povedal premiér Fico.

rojko

O rojkoch, snívaní, prírode a iných drobnostiach

Štatistiky blogu

Počet článkov: 231
Celková čítanosť: 813083x
Priemerná čítanosť článkov: 3520x

Autor blogu

Kategórie