Marketingová apokalypsa

Veľké nežné štrnganie mimo iného nám doprialo búdkovú kultúru a marketingové šialenstvo. Búdkový predaj vďaka zostatku zdravého rozumu zákazníkov väčšinou zanikol, skoro tak rýchlo ako vznikol. Záujemcovia majú možnosť znovu kupovať šmejdy z juhovýchodnej Ázia aj v tzv. kamenných obchodoch.

Naproti tomu marketingová pohroma sa zdá byť nesmrteľnou. Samochváliaci sa marketingový poradca hravo presvedčí podnikateľa, že jeho pričinením sa tápajúce podnikanie zmení na zlatú baňu. Vie to prakticky a presvedčivo zdokumentovať krásnymi farebnými grafmi, tabuľkami a prezentáciami.

Vďaka tomu je problém vedľa ciest uvidieť dopravné značenie medzi hustým lesom reklamných tabúľ. Síce na jednom mieste partia majstrov pomocou karbobrúsky odstraňuje načierno postavené, o niekoľko kilometrov ďalej druhá partia nabielo stavia nové. Funguje to skoro ako kolobeh vody v prírode.

Aby sa ani nevlastniči smraďákov necítili uškodení, marketingári majú aj letáky a hromadné oznamovacie prostriedky.

Letáky sa najnovšie nehádžu do poštových schránok, asi preto, aby sa dali naraz vyniesť do kontajnera, najvhodnejšie do triedeného odpadu.

Vynikajúcim prostriedkom marketingu je televízia. Niektoré rebelantské však ešte stále dávajú medzi vynikajúce, nápadité, plodné reklamné šoty aj úryvky nejakých nudných programov.

Dobrý kupujúci ide do obchodu tlačiac pred sebou fúrik zákazníckych kariet, veď čo keby išiel aj do iného obchodu. Zákaznícka karta sa vybavuje s vidinou ohromnej úspory pri nákupe. Vôbec nie je vhodné premýšľať nad tým, na čo obchodník využíva údaje získané pri vydaní karty a pri každom nákupe s kartou.

Dobrý marketingový poradca vie, že kupujúceho treba zmiasť a zamestnancov obchodu treba počas pracovnej doby plne využiť. Tovar v obchode sa musí čím častejšie premiestniť na iné miesto, aby sa kupujúci cítil ako Kolumbus objavujúci Indiu. Aspoň raz týždenne treba spraviť novú akciu spojenú s výmenou cenoviek. Vôbec nevadí, že zamestnanci preto nemajú čas vyložiť to, čo by si kupujúci želal. Však keď tam už raz je, niečo si asi kúpi.

Keď sa kupujúci nudí, môže si prezerať Maťka a Kubka, ako robia reklamu nejakej akcii, aktuálnej pred mesiacom. Tiež milo prekvapí obrovský nápis „súťaž“ alebo „výhra“ na tovare, aj keď podľa drobných písmeniek to bolo aktuálne už dávno. Nevadí, však aj staršie obaly treba využiť a klamlivou reklamou sa aj tak nikto v dvojkrížovom trojkopčí, vzhľadom na aktuálnejšie záležitosti, nezaoberá.

Zaujímavé je, že o reklamných akciách typu „ak čakáte v rade pred pokladňou viac ako päť minút, odrátame z ceny vášho nákupu päť euro“ alebo „ak nájdete na polici výrobok s uplynutou lehotou spotreby dostanete taký istý s platnou lehotou spotreby zadarmo“ pokladníčky obyčajne nič nevedia a kupujúceho posielajú za vedúcim, s predpokladom, že kupujúci prišiel len nakúpiť a obyčajne nemá čas niekoho zháňať a znovu vysvetľovať o čo ide.

Vždy ma poteší, keď sa ma pokladníčka v obchode, kam chodím skoro každodenne už roky, opýta, či mám ich kartu. Obyčajne s úsmevom odpoviem, že ešte stále nie. Niektoré slušnejšie, trvalejšie pokladníčky prosia o prepáčenie s tým, že to majú nariadené, a zdá sa, že veľký brat ich sleduje, ako nariadenia plnia.

A tak nám, neobdivujúcim výdobytky marketingu neostáva nič iné, len čakať kedy z Pezinka utečie nejaký marketingový expert, píliaci si pod sebou konár, a presvedčí podnikateľa, že kupujúceho zaujíma v prvom rade cena a nie marketingový cirkus. Zníženie nákladov na marketing môže aj výraznejšie znížiť celkové náklady. Naše čakanie však asi bude márne, lebo „kto chce s vlkmi žiť, musí s nimi vyť“. Ale to je už iná oblasť činnosti priateľov priateľov.

Veľké odhalenie

15.11.2025

Novinári si mohli dovoliť zverejniť veľké odhalenie divného konania straníkov a priateľov priateľov. Z jedného veľmi jednoduchého dôvodu. Vraj sa divné konanie praktizovalo na území našich východných susedov, ako to potvrdil tamojší národný protikorupčný úrad. Divné konanie spočívalo v tom, že firma, ktorá vyhrala verejnú súťaž, odvádzala desať až pätnásť [...]

Krásne je žiť

11.11.2025

Aj majster tesár sa občas utne. Spomínam si na projektantov železničného zabezpečovacieho zariadenia, ktorým sa podaril husársky kúsok návrhom takého zariadenia, ktoré pri odizolovaní sa vlaku od koľajnice vplyvom nepretržite sypanej vrstvy piesku pre poruchu pieskovacieho zariadenia rušňa, žiadnym spôsobom nereagovalo na zmiznutie vlaku, podobne ako lodí a lietadiel v [...]

Jasnovidci

08.11.2025

Pánovi predsedovi vlády zrušili geopolitickú prednášku a diskusiu so študentami v jednom podtatranskom gymnáziu. Študenti boli pravdepodobne veľmi sklamaní, však geopolitika určite valcuje ostatné zanedbateľné problémy ich záujmu. Dôvodom vraj bol očakávaný kefung zo strany Európskej únie za zmeny v ústave dvojkrížovéhío trojkopčia. Prekvapujúce bolo, že Európska [...]

Portugalsko, búrka, Claudia

Búrka Claudia si v Portugalsku vyžiadala tri životy, v Británii spôsobila záplavy

15.11.2025 20:27

Búrky, tornádo a záplavy. Západ Európy sužuje počasie.

Amelia Earhartová, lietadlo, pilotka, letecké nešťastie, záhada

Zverejnili odtajnené záznamy americkej vlády o letkyni Amelii Earhartovej

15.11.2025 20:23

V roku 1937 zmizla nad Tichým oceánom.

orbán

Orbán: Trianon vytvoril neživotaschopné Maďarsko, potrebujeme finančný štít

15.11.2025 19:30

Maďarský premiér tiež označil Babiša za fantastického človeka a Čechov za najracionálnejší národ.

odrážadlo, bicykel, bezpečnosť

Cyklokoalícia: Prezidentov podpis pod novelu zákona o cestnej premávke definitívne vyhnal malé deti na cestu

15.11.2025 19:23

Novelu obmedzuje rýchlosť na chodníkoch pre deti na bicykloch do 10 rokov, bežných kolobežkách či kolieskových korčuliach.

rojko

O rojkoch, snívaní, prírode a iných drobnostiach

Štatistiky blogu

Počet článkov: 366
Celková čítanosť: 1917798x
Priemerná čítanosť článkov: 5240x

Autor blogu

Kategórie