Marketingová apokalypsa

Veľké nežné štrnganie mimo iného nám doprialo búdkovú kultúru a marketingové šialenstvo. Búdkový predaj vďaka zostatku zdravého rozumu zákazníkov väčšinou zanikol, skoro tak rýchlo ako vznikol. Záujemcovia majú možnosť znovu kupovať šmejdy z juhovýchodnej Ázia aj v tzv. kamenných obchodoch.

Naproti tomu marketingová pohroma sa zdá byť nesmrteľnou. Samochváliaci sa marketingový poradca hravo presvedčí podnikateľa, že jeho pričinením sa tápajúce podnikanie zmení na zlatú baňu. Vie to prakticky a presvedčivo zdokumentovať krásnymi farebnými grafmi, tabuľkami a prezentáciami.

Vďaka tomu je problém vedľa ciest uvidieť dopravné značenie medzi hustým lesom reklamných tabúľ. Síce na jednom mieste partia majstrov pomocou karbobrúsky odstraňuje načierno postavené, o niekoľko kilometrov ďalej druhá partia nabielo stavia nové. Funguje to skoro ako kolobeh vody v prírode.

Aby sa ani nevlastniči smraďákov necítili uškodení, marketingári majú aj letáky a hromadné oznamovacie prostriedky.

Letáky sa najnovšie nehádžu do poštových schránok, asi preto, aby sa dali naraz vyniesť do kontajnera, najvhodnejšie do triedeného odpadu.

Vynikajúcim prostriedkom marketingu je televízia. Niektoré rebelantské však ešte stále dávajú medzi vynikajúce, nápadité, plodné reklamné šoty aj úryvky nejakých nudných programov.

Dobrý kupujúci ide do obchodu tlačiac pred sebou fúrik zákazníckych kariet, veď čo keby išiel aj do iného obchodu. Zákaznícka karta sa vybavuje s vidinou ohromnej úspory pri nákupe. Vôbec nie je vhodné premýšľať nad tým, na čo obchodník využíva údaje získané pri vydaní karty a pri každom nákupe s kartou.

Dobrý marketingový poradca vie, že kupujúceho treba zmiasť a zamestnancov obchodu treba počas pracovnej doby plne využiť. Tovar v obchode sa musí čím častejšie premiestniť na iné miesto, aby sa kupujúci cítil ako Kolumbus objavujúci Indiu. Aspoň raz týždenne treba spraviť novú akciu spojenú s výmenou cenoviek. Vôbec nevadí, že zamestnanci preto nemajú čas vyložiť to, čo by si kupujúci želal. Však keď tam už raz je, niečo si asi kúpi.

Keď sa kupujúci nudí, môže si prezerať Maťka a Kubka, ako robia reklamu nejakej akcii, aktuálnej pred mesiacom. Tiež milo prekvapí obrovský nápis „súťaž“ alebo „výhra“ na tovare, aj keď podľa drobných písmeniek to bolo aktuálne už dávno. Nevadí, však aj staršie obaly treba využiť a klamlivou reklamou sa aj tak nikto v dvojkrížovom trojkopčí, vzhľadom na aktuálnejšie záležitosti, nezaoberá.

Zaujímavé je, že o reklamných akciách typu „ak čakáte v rade pred pokladňou viac ako päť minút, odrátame z ceny vášho nákupu päť euro“ alebo „ak nájdete na polici výrobok s uplynutou lehotou spotreby dostanete taký istý s platnou lehotou spotreby zadarmo“ pokladníčky obyčajne nič nevedia a kupujúceho posielajú za vedúcim, s predpokladom, že kupujúci prišiel len nakúpiť a obyčajne nemá čas niekoho zháňať a znovu vysvetľovať o čo ide.

Vždy ma poteší, keď sa ma pokladníčka v obchode, kam chodím skoro každodenne už roky, opýta, či mám ich kartu. Obyčajne s úsmevom odpoviem, že ešte stále nie. Niektoré slušnejšie, trvalejšie pokladníčky prosia o prepáčenie s tým, že to majú nariadené, a zdá sa, že veľký brat ich sleduje, ako nariadenia plnia.

A tak nám, neobdivujúcim výdobytky marketingu neostáva nič iné, len čakať kedy z Pezinka utečie nejaký marketingový expert, píliaci si pod sebou konár, a presvedčí podnikateľa, že kupujúceho zaujíma v prvom rade cena a nie marketingový cirkus. Zníženie nákladov na marketing môže aj výraznejšie znížiť celkové náklady. Naše čakanie však asi bude márne, lebo „kto chce s vlkmi žiť, musí s nimi vyť“. Ale to je už iná oblasť činnosti priateľov priateľov.

Úrad

09.12.2025

Výlučne stranícky košiar potí krv. Našli si ohromnú tému na samoreklamu nekonečnou debatou o úrade pre ochranu oznamovateľov. Ja ako chlapec z dediny som zaregistroval existenciu tohto úradu až po vypuknutí náruživej straníckej debaty o náhrade starého úradu novým. Lámem si mozog, ale okrem osôb z cibuľkových zoznamov som v dohľadnej minulosti zaregistroval ako [...]

Kam z konopí?

04.12.2025

Najutáranejší sebareklamátor, sklamaný reakciou Stockholmu na vystatovačne ospevované ukončenie ôsmych vojen, musel pre nový celozemeguľový úspech vytiahnuť eso z rukáva. Podľa jeho výroku môže strýčko Sam napadnúť hociktorú krajinu, ktorá sa podieľa na pašovaní drog do najobdivovanejšej krajiny za veľkou mlákou. Hm. Myšlienka, ktorá určite dáva mnoho dôvodov [...]

Skrinka

27.11.2025

Opäť sa našiel niekto, kto sa odvážil dotknúť veka Pandorinej skrinky obsahujúcej dekréty bývalého pána prezidenta, ktorý v časoch, keď bolo naozaj v krajine zle, sa potuloval kdesi po svete. Takže správnosť jeho jednoosobových rozhodnutí a obvinení, spočívajúcich na informáciách typu jedna baba povedala a nie na osobnej skúsenosti, je pochybná. Okamžite všetky osy z [...]

vojna na Ukrajine, Keir Starmer, Volodymyr Zelenskyj

ONLINE: Zelenskyj získal prísľuby od EÚ. Leyenová, Costa: Cieľom je silná Ukrajina na bojisku i pri rokovaní

09.12.2025 06:00

Ukrajinská bezpečnosť musí byť garantovaná, dlhodobo, ako prvej obrannej línie našej únie, uviedli Ursula von der Leyenová a António Costa.

Róbert Puci a Ján Ferenčák

Hlas hrozí rekonštrukciou vlády. Niektorí ministri nerobia svoju prácu, odkazuje Puci

09.12.2025 06:00

Vyjadrenia predsedu poslaneckého klubu Hlasu Róberta Puciho umožnili nahliadnuť do zákulisia otriasajúcej sa koalície viac, než sa na prvý pohľad zdalo.

Chášukdží

Vdova po Chášukdžím žaluje Rijád vo Francúzsku za špehovanie cez Pegasus

08.12.2025 22:46

Chášukdží bol rezidentom USA a ako komentátor denníka The Washington Post písal o saudskoarabskom kráľovstve kritické články.

rojko

O rojkoch, snívaní, prírode a iných drobnostiach

Štatistiky blogu

Počet článkov: 372
Celková čítanosť: 1975424x
Priemerná čítanosť článkov: 5310x

Autor blogu

Kategórie