Marketingová apokalypsa

Veľké nežné štrnganie mimo iného nám doprialo búdkovú kultúru a marketingové šialenstvo. Búdkový predaj vďaka zostatku zdravého rozumu zákazníkov väčšinou zanikol, skoro tak rýchlo ako vznikol. Záujemcovia majú možnosť znovu kupovať šmejdy z juhovýchodnej Ázia aj v tzv. kamenných obchodoch.

Naproti tomu marketingová pohroma sa zdá byť nesmrteľnou. Samochváliaci sa marketingový poradca hravo presvedčí podnikateľa, že jeho pričinením sa tápajúce podnikanie zmení na zlatú baňu. Vie to prakticky a presvedčivo zdokumentovať krásnymi farebnými grafmi, tabuľkami a prezentáciami.

Vďaka tomu je problém vedľa ciest uvidieť dopravné značenie medzi hustým lesom reklamných tabúľ. Síce na jednom mieste partia majstrov pomocou karbobrúsky odstraňuje načierno postavené, o niekoľko kilometrov ďalej druhá partia nabielo stavia nové. Funguje to skoro ako kolobeh vody v prírode.

Aby sa ani nevlastniči smraďákov necítili uškodení, marketingári majú aj letáky a hromadné oznamovacie prostriedky.

Letáky sa najnovšie nehádžu do poštových schránok, asi preto, aby sa dali naraz vyniesť do kontajnera, najvhodnejšie do triedeného odpadu.

Vynikajúcim prostriedkom marketingu je televízia. Niektoré rebelantské však ešte stále dávajú medzi vynikajúce, nápadité, plodné reklamné šoty aj úryvky nejakých nudných programov.

Dobrý kupujúci ide do obchodu tlačiac pred sebou fúrik zákazníckych kariet, veď čo keby išiel aj do iného obchodu. Zákaznícka karta sa vybavuje s vidinou ohromnej úspory pri nákupe. Vôbec nie je vhodné premýšľať nad tým, na čo obchodník využíva údaje získané pri vydaní karty a pri každom nákupe s kartou.

Dobrý marketingový poradca vie, že kupujúceho treba zmiasť a zamestnancov obchodu treba počas pracovnej doby plne využiť. Tovar v obchode sa musí čím častejšie premiestniť na iné miesto, aby sa kupujúci cítil ako Kolumbus objavujúci Indiu. Aspoň raz týždenne treba spraviť novú akciu spojenú s výmenou cenoviek. Vôbec nevadí, že zamestnanci preto nemajú čas vyložiť to, čo by si kupujúci želal. Však keď tam už raz je, niečo si asi kúpi.

Keď sa kupujúci nudí, môže si prezerať Maťka a Kubka, ako robia reklamu nejakej akcii, aktuálnej pred mesiacom. Tiež milo prekvapí obrovský nápis „súťaž“ alebo „výhra“ na tovare, aj keď podľa drobných písmeniek to bolo aktuálne už dávno. Nevadí, však aj staršie obaly treba využiť a klamlivou reklamou sa aj tak nikto v dvojkrížovom trojkopčí, vzhľadom na aktuálnejšie záležitosti, nezaoberá.

Zaujímavé je, že o reklamných akciách typu „ak čakáte v rade pred pokladňou viac ako päť minút, odrátame z ceny vášho nákupu päť euro“ alebo „ak nájdete na polici výrobok s uplynutou lehotou spotreby dostanete taký istý s platnou lehotou spotreby zadarmo“ pokladníčky obyčajne nič nevedia a kupujúceho posielajú za vedúcim, s predpokladom, že kupujúci prišiel len nakúpiť a obyčajne nemá čas niekoho zháňať a znovu vysvetľovať o čo ide.

Vždy ma poteší, keď sa ma pokladníčka v obchode, kam chodím skoro každodenne už roky, opýta, či mám ich kartu. Obyčajne s úsmevom odpoviem, že ešte stále nie. Niektoré slušnejšie, trvalejšie pokladníčky prosia o prepáčenie s tým, že to majú nariadené, a zdá sa, že veľký brat ich sleduje, ako nariadenia plnia.

A tak nám, neobdivujúcim výdobytky marketingu neostáva nič iné, len čakať kedy z Pezinka utečie nejaký marketingový expert, píliaci si pod sebou konár, a presvedčí podnikateľa, že kupujúceho zaujíma v prvom rade cena a nie marketingový cirkus. Zníženie nákladov na marketing môže aj výraznejšie znížiť celkové náklady. Naše čakanie však asi bude márne, lebo „kto chce s vlkmi žiť, musí s nimi vyť“. Ale to je už iná oblasť činnosti priateľov priateľov.

Ako blesk z jasného neba

15.10.2025

Na mňa pôsobila správa o vynáleze zlepšovateľa pracujúceho pre známu, nemenovateľnú firmu, navrhujúcu a vyrábajúcu, podľa súčasnej módy lenivcami a len seba milujúcimi osobami zbožňované, štvorkolesové tátoše. Nenapodobiteľný zlepšovateľ navrhol, aby prehrievajúce sa batérie elektrických dopravných prostriedkov sa v prípade ich nekontrolovateľnej činnosti z [...]

Osvietenie

12.10.2025

Pán sociálny minister, ktorý je mimochodom aj ministrom práce opäť prejavil svoju múdrosť. Už nielen poskytovanie sociálnych dávok mieni viazať na malenkuju obecnú rabotu, i keď sa jedná o peniaze nazbierané povinnými, sociálnymi, pracujúcimi poistencami. Samozrejme, ako vždy, opäť bez zverejnenia výkazov sociálnej poisťovne o jej príjmoch, výdavkoch a spôsobe [...]

Konsolidujem

09.10.2025

Áno, nie s radosťou a nie z vlastnej vôle. Aj straníkov by mohlo konečne osvietiť, a mohli by začať míňať verejné peniaze na verejne potrebné účely. Každá rozmýšľajúca osoba je prekvapená, keď v čase konsolidácie vidí neustály nárast plytvania verejných financií na účely ideologickej propagandy. V malom meste na žitnom ostrove aj v pár okolitých obcí donedávna [...]

Serbia Czech Republic

Exprezident Zeman je po akútnej operácii, mal hnisavý absces

16.10.2025 21:36

Osemdesiatjedenročný Zeman je podľa manželky po zákroku v poriadku.

Piešťany, Kolonádový most, Barlolámač

Stav Kolonádového mosta v Piešťanoch je vážny, uzavretý bude niekoľko mesiacov

16.10.2025 21:19

Na opravu bude musieť mesto zobrať úver vo výške približne 2,65 milióna eur.

Revitalizacia namesti - Namestie Neznej revolucie so Starou Trznicou zdroj MIB

Obnova, na ktorú sa čakalo desaťročia: Tri bratislavské námestia sa spoja do jednej veľkej pešej zóny, takto budú vyzerať

16.10.2025 20:30

Námestia SNP, Kamenné aj Nežnej revolúcie čaká masívna rekonštrukcia. Mesto zmení chaos na priestor pre ľudí, úvodné práce začnú už dnes.

Sídlo NATO v Bruseli

Slovensko bude viesť nové aliančné centrum NATO zamerané na delostreleckú paľbu

16.10.2025 19:12

Slovenská republika sa stáva lídrom nového medzinárodného projektu Severoatlantickej aliancie.

rojko

O rojkoch, snívaní, prírode a iných drobnostiach

Štatistiky blogu

Počet článkov: 358
Celková čítanosť: 1850386x
Priemerná čítanosť článkov: 5169x

Autor blogu

Kategórie