Marketingová apokalypsa

Veľké nežné štrnganie mimo iného nám doprialo búdkovú kultúru a marketingové šialenstvo. Búdkový predaj vďaka zostatku zdravého rozumu zákazníkov väčšinou zanikol, skoro tak rýchlo ako vznikol. Záujemcovia majú možnosť znovu kupovať šmejdy z juhovýchodnej Ázia aj v tzv. kamenných obchodoch.

Naproti tomu marketingová pohroma sa zdá byť nesmrteľnou. Samochváliaci sa marketingový poradca hravo presvedčí podnikateľa, že jeho pričinením sa tápajúce podnikanie zmení na zlatú baňu. Vie to prakticky a presvedčivo zdokumentovať krásnymi farebnými grafmi, tabuľkami a prezentáciami.

Vďaka tomu je problém vedľa ciest uvidieť dopravné značenie medzi hustým lesom reklamných tabúľ. Síce na jednom mieste partia majstrov pomocou karbobrúsky odstraňuje načierno postavené, o niekoľko kilometrov ďalej druhá partia nabielo stavia nové. Funguje to skoro ako kolobeh vody v prírode.

Aby sa ani nevlastniči smraďákov necítili uškodení, marketingári majú aj letáky a hromadné oznamovacie prostriedky.

Letáky sa najnovšie nehádžu do poštových schránok, asi preto, aby sa dali naraz vyniesť do kontajnera, najvhodnejšie do triedeného odpadu.

Vynikajúcim prostriedkom marketingu je televízia. Niektoré rebelantské však ešte stále dávajú medzi vynikajúce, nápadité, plodné reklamné šoty aj úryvky nejakých nudných programov.

Dobrý kupujúci ide do obchodu tlačiac pred sebou fúrik zákazníckych kariet, veď čo keby išiel aj do iného obchodu. Zákaznícka karta sa vybavuje s vidinou ohromnej úspory pri nákupe. Vôbec nie je vhodné premýšľať nad tým, na čo obchodník využíva údaje získané pri vydaní karty a pri každom nákupe s kartou.

Dobrý marketingový poradca vie, že kupujúceho treba zmiasť a zamestnancov obchodu treba počas pracovnej doby plne využiť. Tovar v obchode sa musí čím častejšie premiestniť na iné miesto, aby sa kupujúci cítil ako Kolumbus objavujúci Indiu. Aspoň raz týždenne treba spraviť novú akciu spojenú s výmenou cenoviek. Vôbec nevadí, že zamestnanci preto nemajú čas vyložiť to, čo by si kupujúci želal. Však keď tam už raz je, niečo si asi kúpi.

Keď sa kupujúci nudí, môže si prezerať Maťka a Kubka, ako robia reklamu nejakej akcii, aktuálnej pred mesiacom. Tiež milo prekvapí obrovský nápis „súťaž“ alebo „výhra“ na tovare, aj keď podľa drobných písmeniek to bolo aktuálne už dávno. Nevadí, však aj staršie obaly treba využiť a klamlivou reklamou sa aj tak nikto v dvojkrížovom trojkopčí, vzhľadom na aktuálnejšie záležitosti, nezaoberá.

Zaujímavé je, že o reklamných akciách typu „ak čakáte v rade pred pokladňou viac ako päť minút, odrátame z ceny vášho nákupu päť euro“ alebo „ak nájdete na polici výrobok s uplynutou lehotou spotreby dostanete taký istý s platnou lehotou spotreby zadarmo“ pokladníčky obyčajne nič nevedia a kupujúceho posielajú za vedúcim, s predpokladom, že kupujúci prišiel len nakúpiť a obyčajne nemá čas niekoho zháňať a znovu vysvetľovať o čo ide.

Vždy ma poteší, keď sa ma pokladníčka v obchode, kam chodím skoro každodenne už roky, opýta, či mám ich kartu. Obyčajne s úsmevom odpoviem, že ešte stále nie. Niektoré slušnejšie, trvalejšie pokladníčky prosia o prepáčenie s tým, že to majú nariadené, a zdá sa, že veľký brat ich sleduje, ako nariadenia plnia.

A tak nám, neobdivujúcim výdobytky marketingu neostáva nič iné, len čakať kedy z Pezinka utečie nejaký marketingový expert, píliaci si pod sebou konár, a presvedčí podnikateľa, že kupujúceho zaujíma v prvom rade cena a nie marketingový cirkus. Zníženie nákladov na marketing môže aj výraznejšie znížiť celkové náklady. Naše čakanie však asi bude márne, lebo „kto chce s vlkmi žiť, musí s nimi vyť“. Ale to je už iná oblasť činnosti priateľov priateľov.

Všemocný trh?

21.12.2025

Ochrancovia straníckej pseudodemokracie opäť mlátili. A nielen to, vytiahli aj vodné delá. Ani slzný plyn nezabudli. Zaujímavé je, že chrániči straníckych demokracií po celej zemeguli majú tie isté, demokraticky sa tváriace, postupy, výstroj a výzbroj, len farba mundúru sa trošku mení. Všade je však určite odstrašujúco tmavá. V hlavnom meste Európy boli tentokrát [...]

Kdepak ty ptáčku hnízdo máš?

17.12.2025

Dočasný kapitán, neúspešný šmýkač ničiaci verejný majetok, ale pritom nadmieru úspešný pašovač inostraníckych vydieračov do čisto straníckeho košiara, urobil ďalší významný krok k neopakovateľnému vyniknutiu v médiách, a hlavne na internetovom smetisku. Podľa výrazu tváre úplne vážne vyhlásil, že prezident republiky by mal byť koaličný straník. Cestu k [...]

Poruchy pamäte

14.12.2025

Čisto stranícky košiar schválil zavedenie nového trestného činu verejného popierania alebo spochybnenia mierového usporiadania pomerov po druhej svetovej vojne, ktoré vzniklo na základe právnych aktov reprezentatívnych orgánov Československej republiky a Slovenskej národnej rady. Som zvedavý, čo sa udeje po zobudení „starej mamy“, ktorá si možno ešte bude [...]

polícia, holandsko

Auto v Holandsku vrazilo do skupiny ľudí, hlásia deväť zranených

22.12.2025 21:55

Najmenej tri osoby sú vážne zranené.

Kosťantynivka, vojna na Ukrajine, ruské útoky

Rusko odmietlo vianočné prímerie. Zelenskyj varuje pred masívnymi útokmi počas sviatkov

22.12.2025 19:57, aktualizované: 20:40

Spoluobčanov vyzval, aby boli počas sviatkov maximálne opatrní a neignorovali letecké poplachy, pretože „pre nepriateľa nie je nič sväté“.

Protest vo Varšava, Poľsko, demonštrácia

Médiá v Poľsku bijú na poplach. Odchod z EÚ si želá každý štvrtý občan, ukázal prieskum

22.12.2025 19:00

Ešte pred pár rokmi bol odchod Poľska z EÚ politickou sci-fi.

Višňové tunel otvorenie doprava

Viskupič: Otvorenie tunela Višňové po 27 rokoch je obžalobou všetkých vlád

22.12.2025 18:22

Remišová informovala, že otvorenie tunela Višňové je možné napriek strane Smer a podľa nej boli kľúčové rozhodnutia predošlej vlády.

rojko

O rojkoch, snívaní, prírode a iných drobnostiach

Štatistiky blogu

Počet článkov: 376
Celková čítanosť: 2016593x
Priemerná čítanosť článkov: 5363x

Autor blogu

Kategórie