Konečne po pár desaťročiach sa podarilo ukončiť Višňové. Nie vianočné koláčiky, ale tunel na druhú. Síce s drobnou chybičkou krásy, so znemožneným opustením diaľnice po vybudovanej odbočke do centra Turca. Že vraj z bezpečnostných dôvodov.
Rozmýšľam, ako je možné, že niečo, čo bolo bezpečné v štádiu projektovania sa stalo nebezpečným po výstavbe, že vraj pre zmenu noriem. Sám seba sa pýtam, prečo sa neuzatvorí a nezlikviduje v dvojkrížovom trojkopčí všetko, čo bolo postavené podľa starších noriem? Alebo sa už aj v stavebníctve začína uplatňovať divné právo so spätnou platnosťou a nikdy žiadnu stavbu už neukončíme, pretože sa po schválení výstavby nejaká norma zmení?
Tiež by bolo zaujímavé vedieť, v akom štádiu bola výstavba v čase zmeny normy. Alebo na zmenu normy sa upriamila pozornosť až pri kolaudácii?
Všetci straníci, ktorí majú obrovský podiel na nekonečne predlžovanom ukončení stavby tunela si nezabudli prísť pre pár minút neplatenej reklamy. A samozrejme na samostatnej od verejnosti separovanej akcii.
Pán predseda vlády sa dokonca prehnal tunelom ako víchor na korčuliach, úspešne konkurujúc aj momentálne najslávnejšiemu migrantovi predávajúcemu vianočnú lotériu.
Aj novinári padali na zadok nadšením. Predpísaným spôsobom híkali od radosti nad ukončením stavby tunela aj nad prázdnou cestou pod strečnianskym hradom po jeho sviatočnom otvorení.
Po sviatkoch však prídu všedné dni. Aj tunel Višňové sa zaradí do šíku ostatných pár tunelov, veľmi často v zelenej vlne spomínaných ako uzatvorené z dôvodu pravidelnej alebo nepravidelnej údržby, prípadne z dôvodu nedostatočného vetrania alebo nejakej nehody.
Snílek rozmýšľa, prečo ešte nikdy v médiách nepočul o uzavretí tunela pod Lamanšom alebo Alpami ani nikde inde na zemeguli z dôvodov údržby. To by bolo asi iné haló. Možno inde nestavajú tunely na to, aby ich mohli pre nesmiernu radosť používateľov zatvárať. Síce vrabce čvirikali čosi také, že pri podstatne dlhších tuneloch sa obyčajne stavia aj servisná tunelová rúra.
Jeden by si myslel, že pokiaľ dve tunelové rúry nie sú dostatočné pre bezpečnú údržbu so zachovaním hoci aj mierne obmedzenej dopravy, je načase ku všetkým tunelom začať stavať ďalšie paralelné tunelové rúry, alebo možno aj kompletnú paralelnú diaľnicu.


Video z Vasho linku: Kruhová križovatka v... ...
https://www.facebook.com/watch/?v=5327635670…... ...
Zasnem, ako tym hejterom ohladom odbocky do... ...
3. Ak spomalíme rychlost prejazdu na polovicu,... ...
Celá debata | RSS tejto debaty