Prevažne vážny stranícky zástupca ľudu navrhol a stranícky košiar schválil maximálnu rýchlosť na chodníku v dvojkrížovom trojkopčí.
Môžeme sa vytešovať. Konečne sa objavila aspoň prvá lastovička, ktorá ak prežije, možno priláka aj ďalšie, vnášajúce trochu poriadku do nekonečného bordelu v doprave na cestách a chodníkoch. I keď v okolitých krajinách, ale aj doma, najmä osoby vychované umelou inteligenciou sa na tom zabávali, ako na nejakej kuriozite.
Ja som si povedal, že je lepší vrabec v hrsti ako stádo kamzíkov na tatranských štítoch.
Mimo toho sa už asi nebudem musieť tak často ľakať, keď moja lepšia polovička, majúca asi oči aj na temene hlavy alebo neviditeľné spätné zrkadlá na mňa zreve „pozor!“, i keď ja nič pozoruhodné nevidím. Vždy mi až dodatočne vysvetlí, že zo zadu sa valí nejaký cyklista alebo kolobežkár, a ja sa mu mám preventívne uhnúť, aby som mu nespôsobil psychickú traumu svojou prítomnosťou na chodníku. Ja ju potom opakovane siahodlho informujem, že chodník je najmä pre chodcov a aj cyklista alebo kolobežkár idúci zo zadu sa musí tiež pozerať do predu a nemal by do mňa úmyselne alebo z nedbalosti naraziť, pokiaľ sa nechová ako truľo, a uvedomí si, že ani ja nemám vzadu oči a okrem toho môžem byť napríklad aj nepočujúci.
Ako sa dalo očakávať, aj cyklisti a kolobežkári hneď reagovali, a začali nekonečné sťažnosti na ich vyháňanie, najmä detí, na cesty k nebezpečným, sebeckým, nevychovaným vodičom štvorkolesových plechoviek.
Teoreticky sa schválená šesťka nemá uplatňovať na chodcov, ale len na ostatných používateľov, alebo lepšie povedané zneužívateľov chodníka. Kolobežky ani prevažná väčšina bicyklov však nemá tachografy. Určite po nejakých nešťastných udalostiach na chodníku v budúcnosti, sa budú objavovať rôzne nepredstaviteľné výhovorky zo strany kolobežkárov a cyklistov. Možno na čestné pionierske slovo prehlásia, že ten nevychovaný chodec do nich náhle cúvol aspoň takou dvadsiatkou, a oni sa mu už pre krátku vzdialenosť nemohli vyhnúť.
Okrem toho, všetci pomáhači a chrániči majú vždy oveľa dôležitejšie povinnosti, spojené s vyvážaním sa v špeciálnych plechovkách, aby sa náhodou neunavili, a aby im náhodou poveternostné podmienky nespôsobili nejakú ujmu, ako sa zaoberať nejakými malichernosťami v doprave na cestách a chodníkoch. Takže najúčinnejším opatrením je asi samokontrola a vzájomná ohľaduplnosť všetkých používateľov chodníka.
Škoda že prevažne vážny pán nevyvinul viac tak potrebných aktivít v čase keď dopravne ministroval, a nenavrhol príslušné zákony a normy pre záväzné požiadavky na novo budované a rekonštruované cesty a chodníky tak, aby boli vzájomne oddelené, a aby sa chodníky nezneužívali na umiestňovanie rôznych stĺpov, stožiarov, búdok a iných harabúrd, a aby sa existujúce prekážky na chodníkoch povinne označovali bezpečnostným náterom do výšky dvoch metrov, namiesto teraz milovanej sivej v rôznych odtieňoch.
Hocijaké zákonné alebo normatívne opatrenia však budú užitočné len ako svätená voda mŕtvemu, pokiaľ ľudia budú naďalej egoistickí, nevšímaví k potrebám ostatných, a nedodržanie hocijakých opatrení budú považovať za normálne, vzhľadom na neexistujúcu kontrolu a smiešne tresty za ich porušovanie.
Možno by bolo účinnejšie terajšie zanedbateľné, nikým si nevšímané tresty nahradiť dávno osvedčeným verejným bičovaním na dereši, uzamknutím do klady alebo klietky hanby, na verejnom mieste, na dobu závislú od závažnosti priestupku. Tak by straníci nemuseli mať strach z preplnenia nápravných zariadení ani by nemuseli myslieť na malenkuju selskuju rabotu ako odstrašujúci trest. I keď jeden z nich už dokázal, že taká rabota za asistencie médií môže byť aj vynikajúcou reklamou.


...keď skončí vojna na východ od nás, tak veľa... ...
....pozorujem,že veľa príspevkov je... ...
Celá debata | RSS tejto debaty