Založ si blog

Šustrove deti

Ako sa v porekadle hovorí, chodia bosé.

Spomenul som si na to, keď médiá uverejnili ročný príjem nového pána premiéra z investícií.

Tiež som si spomenul, ako ma jeden z mojich nadriadených presviedčal, aby som vstúpil do tretieho dôchodkového piliera. Argumentoval tým, že na tom nemôžem prerobiť. Okrem môjho vkladu by prispieval aj môj zamestnávateľ. Vraj je to ľahké, ekonómka mu sleduje ako sa veci vyvíjajú a vždy ho včas upozorní, keď treba peniaze vybrať. Po dlhšom presviedčaní opäť padla otázka, či do tretieho piliera vstúpim. Odpovedal som mu, že áno, pokiaľ aj ja budem mať k dispozícii ekonómku, ktorá bude za mňa vklady a výbery z tretieho piliera riešiť, lebo ja pri svojej práci žiaľ na to osobne nemám čas.

Keď ma moja banka presviedčala o výhodnosti investovania, okrem iného som im podpísal vyhlásenie, že som finančne nevzdelaný a potrebujem jej plnú opateru.

Na základe môjho vyhlásenia mi banka pripravila investičný projekt. Moje dlhodobo investované peniaze zarobili za celý čas investovania menej, než v časoch, keď banky slúžili na zveľaďovanie vkladov svojich klientov, na podporu rozvoja hospodárstva a spoločnosti a nie ako secondhandoví poskytovatelia investícií do iných spoločností, bez vlastnej zodpovednosti.

Ako laik v oblasti financií si predstavujem služby dobrej banky tak, že pre mňa jednoduchým spôsobom, bez potreby neustáleho sledovania a cyklických návštev pobočky, poskytne slušný úrok na moje vklady, len o niečo málo vyšší ako inflácia. Banka pritom môže kľudne naďalej na vlastnú zodpovednosť investovať, mňa to vôbec nemusí zaujímať.

Pokiaľ niekto je odborník na investovanie a má čas sa s tým zaoberať, môže asi svoje investorské chute uplatniť aj priamo, bez sprostredkovania banky.

Pánovi novému premiérovi prajem, aby viedol krajinu tak, aby poskytovala svojim občanom, jednoduchým spôsobom, všetky služby, ktoré potrebujú, na rozdiel od súčasného stavu a smerovania bankového sektora.

Obliekacie pravidlá

21.04.2024

Taká hanba. Nejakí nezodpovední turisti a turistky z dvojkrížového trojkopčia spôsobili nenapraviteľnú psychickú traumu najkultúrnejšej bývalej televíznej hlásateľke. Len si predstavte, na turistiku vo Venezii si obliekli obyčajné turistické odevy. Toto sa musí raz a navždy skončiť! Dámy, odteraz sa od vás očakáva výlučne kaderníctvom upravený účes, fasáda [...]

Spasitelia

18.04.2024

Nad Kriváňom svieti jasná hviezda. Nie ešte neprichádza povestný osamelý spasiteľ. Občania dvojkrížového trojkopčia sa môžu radovať, namiesto jedného prichádza hneď skupina troch. A nie sú to len akýsi traja králi z východu, ba ani zo západu, ale skutoční, naši írečití domáci spasitelia. Na čele príde hrdý, úspešný bagristický ničiteľ nedostavanej [...]

Revolúcia na železnici

15.04.2024

Na železnici dvojkrížového trojkopčia sa pravdepodobne objavuje vlna nového, zatiaľ nepoznaného myslenia. V rámci neho železničiari zrušia na dvojkoľajnej trati zastavovanie siedmych osobných vlakov v smere do Kútov v momentálne dopravnými zamestnancami neobsadenej stanici Sekule. Dôvodom má byť bezpečnosť cestujúcich. Jeden by si myslel, že keď železničiari vedia [...]

nemecko, polícia, polizei

Nemecká polícia zastrelila muža, ktorý sa s mačetou vyhrážal v knižnici

23.04.2024 23:40

Podľa vyhlásenia bol tento muž polícii známy už skôr. Jeho motív vyhrážania sa v knižnici zatiaľ nie je objasnený.

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.

rojko

O rojkoch, snívaní, prírode a iných drobnostiach

Štatistiky blogu

Počet článkov: 229
Celková čítanosť: 795158x
Priemerná čítanosť článkov: 3472x

Autor blogu

Kategórie