Založ si blog

Marketingová apokalypsa

Veľké nežné štrnganie mimo iného nám doprialo búdkovú kultúru a marketingové šialenstvo. Búdkový predaj vďaka zostatku zdravého rozumu zákazníkov väčšinou zanikol, skoro tak rýchlo ako vznikol. Záujemcovia majú možnosť znovu kupovať šmejdy z juhovýchodnej Ázia aj v tzv. kamenných obchodoch.

Naproti tomu marketingová pohroma sa zdá byť nesmrteľnou. Samochváliaci sa marketingový poradca hravo presvedčí podnikateľa, že jeho pričinením sa tápajúce podnikanie zmení na zlatú baňu. Vie to prakticky a presvedčivo zdokumentovať krásnymi farebnými grafmi, tabuľkami a prezentáciami.

Vďaka tomu je problém vedľa ciest uvidieť dopravné značenie medzi hustým lesom reklamných tabúľ. Síce na jednom mieste partia majstrov pomocou karbobrúsky odstraňuje načierno postavené, o niekoľko kilometrov ďalej druhá partia nabielo stavia nové. Funguje to skoro ako kolobeh vody v prírode.

Aby sa ani nevlastniči smraďákov necítili uškodení, marketingári majú aj letáky a hromadné oznamovacie prostriedky.

Letáky sa najnovšie nehádžu do poštových schránok, asi preto, aby sa dali naraz vyniesť do kontajnera, najvhodnejšie do triedeného odpadu.

Vynikajúcim prostriedkom marketingu je televízia. Niektoré rebelantské však ešte stále dávajú medzi vynikajúce, nápadité, plodné reklamné šoty aj úryvky nejakých nudných programov.

Dobrý kupujúci ide do obchodu tlačiac pred sebou fúrik zákazníckych kariet, veď čo keby išiel aj do iného obchodu. Zákaznícka karta sa vybavuje s vidinou ohromnej úspory pri nákupe. Vôbec nie je vhodné premýšľať nad tým, na čo obchodník využíva údaje získané pri vydaní karty a pri každom nákupe s kartou.

Dobrý marketingový poradca vie, že kupujúceho treba zmiasť a zamestnancov obchodu treba počas pracovnej doby plne využiť. Tovar v obchode sa musí čím častejšie premiestniť na iné miesto, aby sa kupujúci cítil ako Kolumbus objavujúci Indiu. Aspoň raz týždenne treba spraviť novú akciu spojenú s výmenou cenoviek. Vôbec nevadí, že zamestnanci preto nemajú čas vyložiť to, čo by si kupujúci želal. Však keď tam už raz je, niečo si asi kúpi.

Keď sa kupujúci nudí, môže si prezerať Maťka a Kubka, ako robia reklamu nejakej akcii, aktuálnej pred mesiacom. Tiež milo prekvapí obrovský nápis „súťaž“ alebo „výhra“ na tovare, aj keď podľa drobných písmeniek to bolo aktuálne už dávno. Nevadí, však aj staršie obaly treba využiť a klamlivou reklamou sa aj tak nikto v dvojkrížovom trojkopčí, vzhľadom na aktuálnejšie záležitosti, nezaoberá.

Zaujímavé je, že o reklamných akciách typu „ak čakáte v rade pred pokladňou viac ako päť minút, odrátame z ceny vášho nákupu päť euro“ alebo „ak nájdete na polici výrobok s uplynutou lehotou spotreby dostanete taký istý s platnou lehotou spotreby zadarmo“ pokladníčky obyčajne nič nevedia a kupujúceho posielajú za vedúcim, s predpokladom, že kupujúci prišiel len nakúpiť a obyčajne nemá čas niekoho zháňať a znovu vysvetľovať o čo ide.

Vždy ma poteší, keď sa ma pokladníčka v obchode, kam chodím skoro každodenne už roky, opýta, či mám ich kartu. Obyčajne s úsmevom odpoviem, že ešte stále nie. Niektoré slušnejšie, trvalejšie pokladníčky prosia o prepáčenie s tým, že to majú nariadené, a zdá sa, že veľký brat ich sleduje, ako nariadenia plnia.

A tak nám, neobdivujúcim výdobytky marketingu neostáva nič iné, len čakať kedy z Pezinka utečie nejaký marketingový expert, píliaci si pod sebou konár, a presvedčí podnikateľa, že kupujúceho zaujíma v prvom rade cena a nie marketingový cirkus. Zníženie nákladov na marketing môže aj výraznejšie znížiť celkové náklady. Naše čakanie však asi bude márne, lebo „kto chce s vlkmi žiť, musí s nimi vyť“. Ale to je už iná oblasť činnosti priateľov priateľov.

Obliekacie pravidlá

21.04.2024

Taká hanba. Nejakí nezodpovední turisti a turistky z dvojkrížového trojkopčia spôsobili nenapraviteľnú psychickú traumu najkultúrnejšej bývalej televíznej hlásateľke. Len si predstavte, na turistiku vo Venezii si obliekli obyčajné turistické odevy. Toto sa musí raz a navždy skončiť! Dámy, odteraz sa od vás očakáva výlučne kaderníctvom upravený účes, fasáda [...]

Spasitelia

18.04.2024

Nad Kriváňom svieti jasná hviezda. Nie ešte neprichádza povestný osamelý spasiteľ. Občania dvojkrížového trojkopčia sa môžu radovať, namiesto jedného prichádza hneď skupina troch. A nie sú to len akýsi traja králi z východu, ba ani zo západu, ale skutoční, naši írečití domáci spasitelia. Na čele príde hrdý, úspešný bagristický ničiteľ nedostavanej [...]

Revolúcia na železnici

15.04.2024

Na železnici dvojkrížového trojkopčia sa pravdepodobne objavuje vlna nového, zatiaľ nepoznaného myslenia. V rámci neho železničiari zrušia na dvojkoľajnej trati zastavovanie siedmych osobných vlakov v smere do Kútov v momentálne dopravnými zamestnancami neobsadenej stanici Sekule. Dôvodom má byť bezpečnosť cestujúcich. Jeden by si myslel, že keď železničiari vedia [...]

sneh, bratislava, sneženie

SHMÚ upozorňuje na sneženie na severnom Slovensku

24.04.2024 14:21

Meteorológovia vydali výstrahu prvého stupňa.

Londýn, kôň, splašené kone, Household Cavalry, britská vojenská jednotka

Londýnom sa preháňali splašené vojenské kone. Skrotila ich až armáda, hlásia ranených

24.04.2024 14:02

Jeho kôň vrážal do áut neďaleko Buckinghamského paláca.

Russia Military Official Arrest

Putinovho generála asi kŕmili úplatkami, jeho žena žila v luxuse. Je to predzvesť konca ministra obrany?

24.04.2024 14:00

Námestníkovi šéfa rezortu obrany hrozí až 15 rokov väzenia. Prečo šéf Kremľa umožnil zatknúť jedného z najvplyvnejších predstaviteľov ozbrojených síl?

Atény / Sahara / Prach / Akropola /

Atény sa opäť zafarbili do oranžova, prach zo Sahary pohltil aj Akropolu

24.04.2024 13:43

Meteorológ Kostas Laguvardos výhľad z jednej meteorologickej stanice prirovnal k pohľadu na Mars.

rojko

O rojkoch, snívaní, prírode a iných drobnostiach

Štatistiky blogu

Počet článkov: 229
Celková čítanosť: 796655x
Priemerná čítanosť článkov: 3479x

Autor blogu

Kategórie