Založ si blog

Marketingová apokalypsa

Veľké nežné štrnganie mimo iného nám doprialo búdkovú kultúru a marketingové šialenstvo. Búdkový predaj vďaka zostatku zdravého rozumu zákazníkov väčšinou zanikol, skoro tak rýchlo ako vznikol. Záujemcovia majú možnosť znovu kupovať šmejdy z juhovýchodnej Ázia aj v tzv. kamenných obchodoch.

Naproti tomu marketingová pohroma sa zdá byť nesmrteľnou. Samochváliaci sa marketingový poradca hravo presvedčí podnikateľa, že jeho pričinením sa tápajúce podnikanie zmení na zlatú baňu. Vie to prakticky a presvedčivo zdokumentovať krásnymi farebnými grafmi, tabuľkami a prezentáciami.

Vďaka tomu je problém vedľa ciest uvidieť dopravné značenie medzi hustým lesom reklamných tabúľ. Síce na jednom mieste partia majstrov pomocou karbobrúsky odstraňuje načierno postavené, o niekoľko kilometrov ďalej druhá partia nabielo stavia nové. Funguje to skoro ako kolobeh vody v prírode.

Aby sa ani nevlastniči smraďákov necítili uškodení, marketingári majú aj letáky a hromadné oznamovacie prostriedky.

Letáky sa najnovšie nehádžu do poštových schránok, asi preto, aby sa dali naraz vyniesť do kontajnera, najvhodnejšie do triedeného odpadu.

Vynikajúcim prostriedkom marketingu je televízia. Niektoré rebelantské však ešte stále dávajú medzi vynikajúce, nápadité, plodné reklamné šoty aj úryvky nejakých nudných programov.

Dobrý kupujúci ide do obchodu tlačiac pred sebou fúrik zákazníckych kariet, veď čo keby išiel aj do iného obchodu. Zákaznícka karta sa vybavuje s vidinou ohromnej úspory pri nákupe. Vôbec nie je vhodné premýšľať nad tým, na čo obchodník využíva údaje získané pri vydaní karty a pri každom nákupe s kartou.

Dobrý marketingový poradca vie, že kupujúceho treba zmiasť a zamestnancov obchodu treba počas pracovnej doby plne využiť. Tovar v obchode sa musí čím častejšie premiestniť na iné miesto, aby sa kupujúci cítil ako Kolumbus objavujúci Indiu. Aspoň raz týždenne treba spraviť novú akciu spojenú s výmenou cenoviek. Vôbec nevadí, že zamestnanci preto nemajú čas vyložiť to, čo by si kupujúci želal. Však keď tam už raz je, niečo si asi kúpi.

Keď sa kupujúci nudí, môže si prezerať Maťka a Kubka, ako robia reklamu nejakej akcii, aktuálnej pred mesiacom. Tiež milo prekvapí obrovský nápis „súťaž“ alebo „výhra“ na tovare, aj keď podľa drobných písmeniek to bolo aktuálne už dávno. Nevadí, však aj staršie obaly treba využiť a klamlivou reklamou sa aj tak nikto v dvojkrížovom trojkopčí, vzhľadom na aktuálnejšie záležitosti, nezaoberá.

Zaujímavé je, že o reklamných akciách typu „ak čakáte v rade pred pokladňou viac ako päť minút, odrátame z ceny vášho nákupu päť euro“ alebo „ak nájdete na polici výrobok s uplynutou lehotou spotreby dostanete taký istý s platnou lehotou spotreby zadarmo“ pokladníčky obyčajne nič nevedia a kupujúceho posielajú za vedúcim, s predpokladom, že kupujúci prišiel len nakúpiť a obyčajne nemá čas niekoho zháňať a znovu vysvetľovať o čo ide.

Vždy ma poteší, keď sa ma pokladníčka v obchode, kam chodím skoro každodenne už roky, opýta, či mám ich kartu. Obyčajne s úsmevom odpoviem, že ešte stále nie. Niektoré slušnejšie, trvalejšie pokladníčky prosia o prepáčenie s tým, že to majú nariadené, a zdá sa, že veľký brat ich sleduje, ako nariadenia plnia.

A tak nám, neobdivujúcim výdobytky marketingu neostáva nič iné, len čakať kedy z Pezinka utečie nejaký marketingový expert, píliaci si pod sebou konár, a presvedčí podnikateľa, že kupujúceho zaujíma v prvom rade cena a nie marketingový cirkus. Zníženie nákladov na marketing môže aj výraznejšie znížiť celkové náklady. Naše čakanie však asi bude márne, lebo „kto chce s vlkmi žiť, musí s nimi vyť“. Ale to je už iná oblasť činnosti priateľov priateľov.

Vyváženosť

25.04.2024

Pán predseda najvedúcejšej, najmúdrejšej, strany, nikto nevie kam smerujúcej, roní krokodílie slzy nad nevyváženosťou vysielania verejnoprávnych médií tak intenzívne, že pomaly ale iste prehluší plač predsedu najprogresívnejšej strany nad možným ohrozením pseudodemokracie a pseudoslobody v dvojkrížovom trojkopčí. Nechápem prečo? Podľa posledných vyšetrení na mňa [...]

Obliekacie pravidlá

21.04.2024

Taká hanba. Nejakí nezodpovední turisti a turistky z dvojkrížového trojkopčia spôsobili nenapraviteľnú psychickú traumu najkultúrnejšej bývalej televíznej hlásateľke. Len si predstavte, na turistiku vo Venezii si obliekli obyčajné turistické odevy. Toto sa musí raz a navždy skončiť! Dámy, odteraz sa od vás očakáva výlučne kaderníctvom upravený účes, fasáda [...]

Spasitelia

18.04.2024

Nad Kriváňom svieti jasná hviezda. Nie ešte neprichádza povestný osamelý spasiteľ. Občania dvojkrížového trojkopčia sa môžu radovať, namiesto jedného prichádza hneď skupina troch. A nie sú to len akýsi traja králi z východu, ba ani zo západu, ale skutoční, naši írečití domáci spasitelia. Na čele príde hrdý, úspešný bagristický ničiteľ nedostavanej [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

rojko

O rojkoch, snívaní, prírode a iných drobnostiach

Štatistiky blogu

Počet článkov: 230
Celková čítanosť: 800125x
Priemerná čítanosť článkov: 3479x

Autor blogu

Kategórie